Reklamu nepotrebujem!

"Nepotrebujem reklamu, aj tak mi to nič neprinesie... Vystačím si s Facebookom... Nemám na reklamu dosť peňazí... Práve sme nakúpili novú kolekciu, už nemáme rozpočet na reklamu..." Ak premýšľate podobne, možno vás bude zaujímať tento článok.
naj_svadobne_saty_titulka1
Mnoho podnikateľov v svadobnom biznise je sklamaných a vystresovaných zo súčasnej situácie. Ich obchodným aktivitám sa nedarí tak, ako očakávali v dňoch prvého nadšenia a odvážnych plánov, keď si otvárali salón alebo začali budovať agentúru, e-shop či iné podnikanie. Všetky financie, ktoré by mohli použiť na investície do rozvoja, sa už dávno minuli a krok späť už nie je možný. Ako teda ďalej?

Nikto to doteraz nepovedal nahlas, ale vedzte, že problémy majú všetci. Konkurencia je obrovská a v svadobnom biznise podnikajú aj firmy, ktorých úroveň (alebo "neúroveň"?) poskytovaných služieb úplne devalvuje trh. Svoje služby ponúkajú za dumpingové ceny, pretože podnikajú len "doplnkovo", svojou činnosťou sa nemusia živiť. V tomto "mori" svadobných firiem je veľmi ťažké presadiť sa. O to viac, ak je vaším cieľom a motiváciou okrem dosiahnutia zisku hlavne radosť a chuť poskytovať kvalitné služby, na ktoré budete hrdí.

Nechcem vás presviedčať o tom, že reklama je Panna zázračnica a za týždeň s vašou firmou urobí zázraky. Neodmysliteľne však patrí k podnikaniu a k postupnému a nikdy nekončiacemu budovaniu mena. Pokiaľ sa váš rozpočet vyčerpal, pretože ste zainvestovali do novej kolekcie, alebo len jednoducho reklame neveríte, chcete sa spoľahnúť na seba a myslíte si, že si vystačíte s propagáciou na vlastnej facebookovej stránke, práve v takejto situácii by ste mali zvážiť investíciu do reklamy. Načo je vám nová krásna kolekcia v salóne, keď sa o nej dozvie len úzky okruh ľudí? Vaši fanúšikovia vás už poznajú. Sú vám verní a ocenili vaše služby. To je perfektné! Ale treba ísť ďalej a objaviť nový trh, sústrediť sa na nových potenciálnych klientov, ktorí vás ešte nepoznajú...

Nesnažím sa vás presvedčiť o tom, že jediné vhodné reklamné médium sme my. Urobte si vlastný prieskum trhu a zvážte dostupné možnosti. Ak však chcete osloviť reálne nevesty a stotožňujete sa s kvalitou, nevesta.sk je jediné celoslovenské internetové médium, ktoré vám dokáže pripraviť komplexnú reklamu a vďaka pestrosti a atraktivite reklamných nástrojov sa čitateľke vaša reklama nezunuje.

Pre výbere média/ií a zadávaní reklamy nekonajte náhodne. Určite si reklamnú stratégiu vopred a do reklamy naozaj investujte. Nemusí to byť veľa, ale robte to premyslene a systematicky. Nečakajte zázraky a už vôbec nie okamžite. Reklama je beh na dlhú trať, ktorá patrí k podnikaniu. Bez nej to nejde. No byť vidieť sa určite oplatí a z dlhodobého hľadiska to prinesie svoje ovocie.

Započítajte do svojho rozpočtu aj náklady na reklamu. Či už nakupujete novú kolekciu, organizujete deň otvorených dverí, chystáte sa na svadobnú výstavu či začiatok novej sezóny, alebo vám pribudla nová značka šiat či topánok, dajte o tom vedieť! Ak budete dlhodobo postupovať podľa tohto pravidla, postupne sa vaša značka a meno dostane do všeobecného povedomia a vaše podnikanie sa pohne vpred.



eva_profilEva Grznáriková (36)
je spoluzakladateľkou portálu nevesta.sk

Venuje sa reklame a marketingu portálu nevesta.sk a Časopisu Nevesta.





Eva Grznáriková | 12.6.2014, 10:00